Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením očima jeho klientů
Fialová, Monika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, na samotné zkušenosti klientů z různých typů tohoto bydlení. První kapitola se zabývá teoretickými východisky, v podkapitolách jsou vyjmenovány některé trendy v sociálních službách, je zde vysvětlen pojem chráněné bydlení pro osoby s mentálním a postižením a jeho jednotlivé typy. Druhá kapitola je věnována klientům sociální služby chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, úvodní podkapitola se zabývá pojmem dospělost, další podkapitoly pak psychickými zvláštnostmi lidí s mentálním postižením. Třetí kapitola patří výzkumnému šetření. Je zde zdůvodněn výběr výzkumného problému, stanoven cíl práce a definovány výzkumné otázky. Podkapitoly se zabývají metodami výzkumného šetření a volbou výzkumných metod, popisují místo, kde bylo šetření prováděno. Popsána je volba metody výběru účastníků a výzkumný vzorek. Ve čtvrté kapitole jsou představeni jednotliví účastníci výzkumného šetření prostřednictvím kazuistik a do písemné podoby přepsány rozhovory s názory a zkušenostmi klientů z různých typů chráněného bydlení a zároveň jsou zde shrnuty výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, popsat a analyzovat názory a zkušenosti klientů z různých typů chráněného bydlení na tuto sociální službu. V práci byly využity...
Potřeby osob se zdravotním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace
Andersová, Věra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Zkušenosti pacientů se zdravotním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace vypovídají o nedostatečném pochopení potřeb těchto lidí. Tento problém se řeší i v zahraniční literatuře a zdůrazňuje se nutnost zavést pozici specializovaného pracovníka, který dobře zná podmínky zdravotnického zařízení i potřeby lidí se zdravotním postižením. Cílem této práce je poukázat na složitou problematiku potřeb lidí s mentálním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace. Hospitalizace jako taková představuje složitou a náročnou životní situaci pro každého člověka. U osoby s mentálním postižením je o to závažnější. Práce si klade za cíl popsat zkušenosti lidí s mentálním postižením tak, aby se staly východiskem pro zlepšování jejich zdravotní péče.
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Andersová, Věra ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce tvoří kapitoly mentální retardace, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou a vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Případová studie/kazuistika 13letého chlapce s mentálním postižením, ADHD a poruchou chování demonstruje vlastní problematiku integrovaného vzdělávání v podmínkách běžné školy, resp. možnosti a meze integrovaného vzdělávání. Analýza konkrétního případu ukazuje, že integrace žáka se speciálními potřebami přímo závisí na odborných a lidských předpokladech pedagogů dané školy.
Komunitní bydlení pro osoby s mentálním postižením jako nástroj sociální inkluze
Polívková, Eliška ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
(česky) Cílem tohoto textu je přiblížit, jakým způsobem komunitní bydlení přispívá k sociální inkluzi (sociálnímu začlenění) osob s mentálním postižením, které byly předtím umístěny v zařízení ústavního typu. Práce se nejdříve věnuje širším souvislostem problematiky, jako jsou specifika osob s mentálním postižením a také změny v péči o ně v českém prostředí, které v posledních letech souvisí především s procesem transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb. Výsledkem těchto snah je v mnoha případech zřizování chráněného nebo komunitního bydlení (takzvané "sdílené domácnosti"). Poté seznamuje s procesem první vlny transformace v konkrétním domově pro dospělé osoby s mentálním postižením, jehož výsledkem bylo zřízení komunitního bydlení pro 6 osob. Na dvou případových studiích je demonstrováno, jak toto komunitní bydlení významným způsobem přispělo k sociálnímu začlenění. Nejen, že obyvatelé komunitního bydlení získali příležitost žít životem, který je běžný pro jejich vrstevníky z "normální" populace, ale i přes omezení, která mají, se jim podařilo začlenit se do místního společenství.
Specifické vývojové poruchy učení a jejich reedukce
Lorencová, Tereza ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce popisuje všechny specifické poruchy učení v obecné rovině. Nejvíce se zaměřu- je na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Uvádí příčiny a projevy SPU a jejich odraz na psychi- ce dětí a životě jejich rodin. Také se věnuje obecným metodám reedukace poruch učení i kon- krétním metodám nápravy dyslexie, dysgrafie a dysortografie včetně nástinu potřebných po- můcek k reedukaci. Představuje systém péče o děti s SPU v České Republice, resp. kdo se vzděláváním a péčí o tyto jedince může zabývat. K šetření v praktické části práce jsou použity následující metody: analýza dokumentace, pozorování, rozhovor a zpracování kazuistik. Šet- ření probíhalo ve dvou institucích, které se zabývají péčí o děti s SPU. Cílem praktické části bakalářské práce je představit dvě instituce pracující s dětmi se SPU, analyzovat jejich meto- dy nápravy SPU a sestavit kazuistiky dvou vybraných žáků.
Rozvoj komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením
Malinská, Pavlína ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením. Řešena je především problematika osvojování si slovní zásoby a s tím souvisejících kognitivních procesů. Součástí práce je také návrh praktických činností zlepšujících tyto oblasti, které jsou v souladu s teoretickým základem. Bylo provedeno kvalitativní šetření na vzorku pěti uživatelů domova sociálních služeb. Analýza výsledků ukázala, že náročnost, provedení a zaměření navržených úkolů jsou pro dané klienty vhodné. Prezentován je také doporučený přístup pro práci s jednotlivými klienty. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, analýza slovní zásoby, rozvoj slovní zásoby, kognitivní procesy, komunikační dovednosti
Žák s hyperkinetickou poruchou na základní škole
Hejhalová, Tereza ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hyperkinetické poruchy. V teoretické části je zpracována rešerše odborné literatury, která vystihuje základní pojmy a principy pro snadnou orientaci v tématu. V praktické části práce bylo využito znalostí načerpaných z teoretické části. Praktická část se skládá z rozboru školského systému, náplně práce asistenta pedagoga a z případové studie jedenáctileté žákyně základní školy, u které byl diagnostikován syndrom ADHD. Díky kooperaci s rodinou žákyně a její třídní učitelkou v základní škole vznikla možnost načerpat jejich osobní zkušenosti ze spolupráce s žákyni. Matka dítěte i třídní učitelka poskytly své odpovědi v polostrukturovaných rozhovorech. Díky tomu byli získány informace o chování žákyně ve školním prostředí, v domácím prostředí i v prostředí svých vrstevníků. Vlastní interpretace autorky tak pracuje jak s výsledky odborného výzkumu, tak z osobních zkušeností dvou osob nejvýznamněji se podílejících na výchově žákyně a na budování jejího intelektu. Cílem práce bylo vytvořit náhled, jak pracovat s těmito žáky a vytvořit pro ně maximálně efektivní prostředí pro učení v podmínkách běžných základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, farmakoterapie, hyperaktivita, hyperkinetická porucha, impulzivnost, kazuistika, nepozornost, porucha učení
Rozvoj komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením
Malinská, Pavlína ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením. Řešena je především problematika osvojování si slovní zásoby a s tím souvisejících kognitivních procesů. Součástí práce je také návrh praktických činností zlepšujících tyto oblasti, které jsou v souladu s teoretickým základem. Bylo provedeno kvalitativní šetření na vzorku pěti uživatelů domova sociálních služeb. Analýza výsledků ukázala, že náročnost, provedení a zaměření navržených úkolů jsou pro dané klienty vhodné. Prezentován je také doporučený přístup pro práci s jednotlivými klienty. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, analýza slovní zásoby, rozvoj slovní zásoby, kognitivní procesy, komunikační dovednosti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.